Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Privacy Policy
Accept
x
Moodle Sapienza Moodle Sapienza

Moodle Sapienza

  • Home
  • Corsi
    I miei corsi
    Categorie Corsi
    Cerca
    Informazioni utili
  • More
English ‎(en)‎
Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Italiano ‎(it)‎ العربية ‎(ar)‎
You are currently using guest access
Log in
Moodle Sapienza
Home Corsi Collapse Expand
I miei corsi Categorie Corsi Cerca Informazioni utili

Blocks

Skip Informazione sull'utilizzo dei materiali didattici

Informazione sull'utilizzo dei materiali didattici

Tutti i diritti relativi ai materiali didattici e ai contenuti presenti in piattaforma sono riservati a Sapienza e ai suoi autori.
È consentito l'uso personale dello stesso da parte degli studenti e del personale Sapienza ai fini di formazione o studio.
Ne è vietata nel modo più assoluto la diffusione, duplicazione, cessione, trasmissione, distribuzione a terzi o al pubblico pena le sanzioni applicabili per legge.

Skip SUPPORTO

SUPPORTO

Per essere supportati nella manutenzione dei corsi e per qualsiasi chiarimento sul funzionamento di Moodle i docenti possono inviare una mail a: supportoelearningsapienza@mtouch.it

Documentazione Moodle

Neuropsychology Seminar Series Prof. Starrfelt

Neuropsychology Seminar Series Prof. Starrfelt

  1. Home
  2. Courses
  3. Lauree triennali, magistrali, a ciclo unico
  4. Medicina e Psicologia
  5. Psicologia
  6. Lauree Magistrali
  7. Cognitive Neuroscience
  8. SS Starrfelt
  9. Seminar 2 - Thursday May 3rd
  10. Other literature recommended in class May 3rd

Other literature recommended in class May 3rd

Completion requirements

Other literature recommended in class May 3rd.

Including:

Schubert (2017) Why are digits easier to identify than letters. Neuropsychologia

Dotan & Friedmann (2018) A cognitive model for multidigit reading: Inferences from individuals with selective impairments. Cortex

Starrfelt (2000). Studies in Alexia: Part 1: The alexias and models of reading. Part 2: A case study. Master thesis submitted at University of Copenhagen. Part 2 is about the patient we talked about in class (JM with selective deficit in reading and writing numers, including the observations of hum during hypnosis). The case study starts on p. 48


    • Dotan  Friedmann 2018_Cortex_Model of multidigit reading.pdf Dotan Friedmann 2018_Cortex_Model of multidigit reading.pdf
    • Schubert, T. M. (2017). Why are digits easier.pdf Schubert, T. M. (2017). Why are digits easier.pdf
    • Starrfelt 2000 MA thesis on alexia.pdf Starrfelt 2000 MA thesis on alexia.pdf
◄ Powerpoints May 3rd
Powerpoints from May 7th ►
You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle

Informazioni

  • Portale Sapienza
  • Moodle community
  • Moodle Docs
  •  

Contatti

Help desk

Sapienza Università di Roma
Piazzale Aldo Moro 5, 00185 Roma

Seguici
  •  
  •