Area Medica - Professioni Sanitarie - Lauree Triennali

Area Medica Area Farmaceutica Area Biotecnologica Professioni Sanitarie Corsi Interfacoltà Alta Formazione

CLASSE 1 Professioni sanitarie infermieristiche e professione sanitarie ostetrica
Infermieristica

CLASSE  2   Professioni Sanitarie della Riabilitazione

Fisioterapia
Terapia della neuro e psicomotricità dell’età evolutiva


CLASSE  3 - Professioni Sanitarie Tecniche

Dietistica
Igiene dentale
Tecniche di laboratorio biomedico
Tecniche di radiologia medica, per immagini e radioterapia
Tecniche ortopediche


CLASSE 4 Professioni sanitarie della prevenzione
Tecniche della prevenzione nell’ambiente e nei luoghi di lavoro

NURSING THEORY - 1049380


TRANSVERSAL SKILLS THAT WILL BE ACHIEVED:

• To now and apply the foundations and theoretical and methodological principles of the nursing discipline.

• To identify, integrate and relate the concept of health and care from a historical perspective, to understand the evolution of the profession.

• To understand from an ontological and epistemological perspective, the evolution of the central concepts that make up the nursing discipline, as well as the most relevant theoretical models, applying the scientific methodology in the treatment process and developing the related care plans.

• To know and apply the principles behind global nursing.


LEARNING OBJECTIVES:

At the end of the course the student will be able to:

• Highlight the contributions of the forerunners of the nursing profession.

• Discuss the professional development process, highlighting the stages and barriers that, in our context, have affected him.

• Argue the metaparadigm as a central element of the nursing profession and as an object of study of the discipline itself.

• Elaborate a comparative scheme on the characteristics of the concepts: person, environment, health and care, in the different historical phases and in a perspective of the most relevant models.

• Discern the relevant interventions / activities in an argumentative way in order to encourage, promote and maintain healthy habits of life to adequately meet the 14 Fundamental Needs of man.

• Solve nursing diagnosis formulation exercises, collaborative problems, goals, interventions and outcomes.

• Solve a clinical case by adopting using the terminologies NANDA, NIC and NOC.

Alla fine del corso lo studente deve:

Avere acquisito abilità e competenze nel riconoscimento degli organi e degli apparati a livello macroscopico e microscopico, collegando l’organizzazione 

morfofunzionale alla prospettiva della realizzazione del profilo specifico della professione.

Conoscere l'organizzazione generale macroscopica e microscopica del corpo umano.

Il corso ha lo scopo di fornire la chiave per comprendere le leggi fondamentali che governano la materia e le sue trasformazioni, le caratteristiche strutturali e funzionali delle principali molecole di interesse biologico e le principali vie metaboliche della cellula